Založ si blog

Demokracia s nádorom v hlave

 

Demokracia s nádorom v hlave

 

Som z toho naozaj jeleň. Ale pre dodržanie mojich vlastných osobných zásad sa budem snažiť vyjadrovať iba k veciam a témam biologickým, ktoré spolu súvisia. Som aplikovaný biológ, doktorát mám z genetiky zvierat a dnes som okrem iného spolumajiteľ veterinárnej a reprodukčnej ambulancie pre zvieratá. Som sám sebe pánom, nepodlieham pod žiadneho človeka, oligarchu, politika a to som v skratke ja. Čiže nemusím mať strach povedať svoj názor. A áno, všetko zo všetkým súvisí.

 

Lebo COVID

Je mi smutno a som z toho v slušnom jazyku udivený, ak dnes vláda Slovenskej republiky zháňa pokútnym spôsobom cez cigarety a hazard peniaze, aby napĺňali vlastné programové vyhlásenie vlády a dnes nie sú peniaze v podstate na nič. Nie sú peniaze na zdravotníctvo, lieky, zvýšenie platov zdravotníkov, učiteľov, pre pekárov, chovateľov hospodárskych zvierat.. na nič. Pritom peniaze boli a aj sú.

Pred dvoma rokmi mala Pravda odvahu dať na titulok analýzu, kde som explicitne dokázal, že PCR testy sú predražené oproti reálnym nákladom pre laboratórium. Medzi tým sa ukázala pravda aj v tom, že testovanie klinických zdravých ľudí bol nezmysel, ale s vážnym ekonomickým dosahom. Ten dosah cítime teraz. Doslova stámilióny eur sa vyhodilo na účty farmaceutických firiem a laboratórií, ktoré pri takomto množstve PCR analýz ešte znižovali svoje vlastné náklady a zvyšovali svoje zisky. Krátka myšlienka – prečo nezdaniť aj tieto firmy o nový paušál, ktorý by sa vrátil medzi ľudí? Práve tento obrovský tunel v zdravotníctve spôsobil dnes veľkú dieru v štátnom rozpočte. Som zvedavý, či sa nájde na Slovensku nejaký IT-čkár s lekárom, ktorí budú mať odvahu všetko zrátať a vystaviť účet vláde. Naivne verím, že záujem predložiť zákon o hmotnej zodpovednosti politikov bude platiť retrospektívne a tento účet by si rozdelili všetci traja ústavní činitelia spolu. Pardon, ešte by ho mohli rozbiť na drobné, aby sa z tej zodpovednosti ušlo aj hlavnému hygienikovi, kúpeným lekárom a všetkým, ktorí sú teraz zalezení ako potkani pred jadrovou búrkou. Aj pán doktor Krčméry sa musí asi čudovať, že vývoj vakcín pokročil tak, ako nikde na svete v 21.storočí. Irónia. Nie je prekvapený. Predstavte si, že by takto „efektívne“ fungovali alebo skôr nefungovali vakcíny proti tuberkulóze, alebo u psov napríklad proti besnote. Tu je na mieste nielen hmotná zodpovednosť, ale aj trestnoprávna. Leopoldov by bol plný hneď. Jedno väzenie pripravili naopak politici nám, cez nezmyselnosť Covidu a jeho prehnanej mediálnej pozornosti, sa nám Slovensko stalo väzením, aj keď sme nič neurobili a boli zdraví a zodpovední.

 

Lebo VOJNA

Dôvodom a vzniku vojen sa nechcem zaoberať. Ja mám priateľov aj na jednej strane, aj druhej.. dalo by sa povedať, že si neviem predstaviť žiadnu vojnu, lebo mám priateľov od Nového Zélandu až po husté lesy a skaly na Altaji. Ale tu mi v súvislosti napadá iba jedna súvislosť a to je fakt vysokej angažovanosti ministra obrany Naďa (nebudem používať jeho krstné meno, lebo robí hanbu nám Jaroslavom) počas Covidu a dnes samozrejme ešte dvakrát viac. Na zamyslenie mňa, jednoduchého biológa, ktorý nemá technické vzdelanie je otázka, prečo v čase najhoršej hospodárskej krízy na Slovensku od roku 1945 investujeme do armády miliardové sumy, keď nám začína hladovať obyvateľstvo? Nemôže vzhľadom na situáciu v krajine zmraziť všetky investičné stimuly do armády pán premiér a pani prezidentka, ako vrchná veliteľka ozbrojených síl? Armáda dnes potrebuje len prevádzku, nie investície. Aj my lajci pri štatistike nášho vojenského potenciálu vieme, že bez pomoci NATO ak by došlo k napadnutiu Slovenska, tak nezmôžeme nič. A hlavne z titulu členstva v NATO  nás ani nikto nenapadne. A určite aj úradníci v organizácii NATO by chápali, že nenaplníme 2% HDP, lebo máme na Slovensku stav núdze, tento krát naozaj. Chudobu. A ak nezmôžeme naozaj sami o sebe nič, tak prečo do našej „obrany“ idú 2 miliardy hore komínom, pričom priorita dnes aj na Slovensku či chce pán Naď, ale nie, je pomoc slovenským občanom, školstvu, zdravotníctvu a záchrana planéty. Ak by pán premiér s požehnaním Igora Matoviča a ducha svätého použil sedliacky rozum, tak by presúval finančné toky do tých správnych riek. A takýmto gestom, ktoré nesmrdí korupciou a peniazmi, by si určite zvýšili aj svoje preferencie. Na zamyslenie.

 

Lebo ZEM

Každý človek dozrieva, dozrieva aj demokracia, krajiny… je to len o čase. Ten však už nemáme, nemá ju ani naša Zem. Ja osobne som bol v tínedžer veku (16-17 rokov) milovník zvierat, bol som teda od malička milovník prírody. Ale v tom veku som tú prírodu chcel vlastniť. Mať ju pre seba ako sebec. Miloval som kobry, tak som ich chcel mať, chovať ich za každú cenu. A tiež som musel dozrieť a pochopiť, že som nemal prostriedky na ich chov a aby boli oni šťastné. Chov musí byť s cieľom chrániť a mať na to podmienky a pomôcť prírode reintrodukovať druhy späť do prírody. Preto som sa v 18 rokoch vzdal myšlienky chovať za každú cenu, ale začal som prírodu chrániť, učiť welfare iných, spoznávať zvieratá v ich prirodzenom prostredí a dnes ich aj zachraňovať. Pochopiť ju, jej etológiu sa nenaučíte z knižiek, ale iba osobným pozorovaním, skúsenosťami a dnes som dospel. Tak ako každý jedinec môže pomôcť prírode tak, že začne od seba, začne separovať odpad, veriť vede, pomáhať chrániť zvieratá, rastliny a mať vieru bojovať proti vládam, ktoré slová nenapĺňajú do skutkov.

 

A ako to súvisí s témami ako Covid a Vojna?  Vieme, že príroda a klimatické zmeny by mali byť prioritou vlád na celom svete. Dokonca sa to dohodlo na papier a aj s podpismi najdôležitejších politikov na celej Zemi. Preto nechápem a nerozumiem všetkým vládam, ale aj krajinám v EU, našej prezidentke, ktorú som bral ako environmentálnu osobu a rovnako nechápem ani všetky ochranárske organizácie, NGO, IUCN, Greenpeace a iné… prečo mlčia???  Dnes je doba, kedy najzásadnejšia ochrana životného prostredia je v eliminácii uhlíkovej stopy. Zníženie možnosti znečisťovania životného prostredia. A čo sa deje dnes? Všetci stále mlčia. Dnes sme svedkami, že vlády robia presne opačné kroky. Zvyšujú riziká a možnosti znečistenia planéty. Sankciami proti štátu ako Rusko, ktoré má stovky možností ako diverzifikovať svoje obchodné vzťahy, spôsobujeme my, nie Rusko, že zásadne ohrozujeme životné prostredie, oceány a celá problematika ochrany prírody a klímy išla na tretiu kolaj. Dovážať akékoľvek suroviny tankermi cez celú zemeguľu, zvýšiť ich intenzitu a početnosť prepravy cez oceány tak zvyšuje riziko ohrozenia, ako nič predtým. Argument politikov EU a nášho premiéra, že sankciami znižujeme ruskú vojenskú silu a že nebude mať za čo platiť vojnu, je bohapustá lož prekladaná všetkými mainstreamovými médiami. Sankciami ubližujeme našim ľuďom a prírode. Ekologická katastrofa nie sú prdy kráv, ako sa to snažia zľahčovať politici a pseudoochranári, ale zmena prúdov v moriach a oceánoch, roztápanie ľadovcov a tým aj zmena koncentrácie solí v oceánoch. Nehovoriac o tankeroch, kde pri každej námornej míle hrozí fatálna ekologická katastrofa. Tento tlak zvyšuje a ohrozuje pretekanie petrofiriem vo zvýšení produkcie fosílnych palív, enormne zvýšený transport tankermi z Ameriky do Európy a tance vlád okolo doláru za barel. My sme strojcom vlastnej skazy, pretože žiadny pozemný spor jedného živočíšneho druhu nemá právo ohroziť ostatné druhy živočíchov a rastlín. A mne je jedno, či to vyvolá američan, rus, číňan.. vidíte, všetci začínajú s malými písmenami, neznamenajú nič, ak si neuvedomia, že ekonomika a peniaze nie sú najpodstatnejšie pre život na Zemi.

 

Aj Slováci sa menia, k lepšiemu. Poznám veľa dobrých ľudí, ktorí sú ale zalezení a ak sa aj odvážia povedať svoj názor, tak sú trolmi a truľami zlikvidovaní ako nepriateľ štátu. Dnes mať názor voľnomyšlienkára ako ja, je nápis, že ste v tej či onej strane. Nie som. Mal som myšlienku v mojom srdci oživiť stranu Zelených na Slovensku, aby sa niekto profesionálne venoval aj ochrane životného prostredia a nie len politicky, keď je vhodná zelená téma. Dnes rozum povedal, že tak ako je to dnes nastavené je to nemožné. Vždy potrebujete veľký kapitál, reklamu a potom byť niekomu zaviazaný a previazaný a skazený. Ale aj dnes tí dobrí Slováci vedia pomáhať, vedia separovať odpad, vedia viesť detí láske k zvieratám, prírode. A pochopiť to, čo som pochopil pred 28 rokmi, že to čo príroda dala tebe, jej musíš splatiť. To je kolobeh života.

 

Dnes je populárna téma medvede a média dnes robia a živia túto tému ako úhlavného nepriateľa štátu. A ešte si samozrejme posmievačikovia neodpustia srandu na nášho ministra ŽP. Keď ste neštudoval biológiu 15 rokov a ste v relácii na živo, tak sa stane brept, či malý omyl. Áno, vedeli ste napríklad, že keď na Kamčatke dozrievajú šišky ihličnanov, že sa medvede sťahujú od riek do lesov aby doplnili živiny, ktoré im chýbajú? Keby ste neboli na mieste, tak by ste to asi nevedeli. S humorom by sa dalo povedať, že medveď je selektívny vegetarián, čiže v určitom období príma iba vegetariánsku stravu. Áno, vieme, že je všežravec a v čase sezóny návratu lososov nechce nič iné jesť iba lososy a v čase nedostatku čerstvej stravy nepohrdne ani zdochlinou v lese. Ak by však štát, starostovia rozmýšľali ako medveď, tak majú svoj problém vyriešený na 90%. Nie, nie oplocovať draho smetné koše. Aj tretiak na základnej škole vám povie, že medveďa láka pach odpadkov, zrak a čuch ho privedú do dediny ku kontajnerom. A ak by čo i len jeden úradník išiel na týždeň do krajín kde s medveďom žijú, ako Kamčatka, alebo Aljaška, tak by pochopil, čo stačí. Len náklad 200 Euro, jeden plechový kontajner, ktorý sa zatvára a otvára tak, aby ho ani dieťa nevedelo otvoriť (čiže ani medveď) a problém vyriešený. Ale kto by sa nabalil? Kto by na ochranu medveďa mohol čerpať státisícové dotácie? A ešte malá vsuvka. Každý turista, domorodec by dostal rolničky, sprej a poučenie od obce a hor sa do lesa. Verte mi, žil som na Aljaške mesiac a mesiac na Kamčatke, mal som asi 60 dobrovoľných stretov s medveďmi a to čo sa teraz deje na Slovensku je hon na vlastné zlyhanie, nie premnožené medvede. A k ministrovi. Je to asi jediný minister tejto vlády, ktorý sa nehrá so slovami, ale ktorý koná a robí svoju prácu. Nech čas ukáže či jeho kroky boli správne. Ja osobne držím Jánovi Budajovi palce. Akurát sa mi nehodí moc do kolektívnej skupinky okolo oľana.

 

Vyzerá to, ako keby som spojil tri hlavné témy do jednej a keď som si prečítal ešte raz časti viet z každej témy, tak som pochopil, že ak vyhodíte myšlienku peňazí, korupcie, finančných tlakov korporácií, politiky, tak budeme mať zelenú planétu v mieri. Jesť  a piť budeme iba slovenské výrobky, že nebudeme nič dovážať, že naše deti budú piť slovenské mlieko, slovenské mäso, zeleninu a ovocie a každým jedným sústom, podporíme životné prostredie, suseda, krajinu. Chce to však viac. Zobrať odvahu a zmeniť systém, ktorý sa v priamom prenose ukazuje ako nefunkčný. Základné funkcie štátu sú v kolapse. Sme súčasťou Slovenska, žijeme na Slovensku. Dnes sa nehrajme na slová, že sme súčasťou Európskej únie. Nie, nie sme, tá sa ukázala ako najslabší článok, počas Covidu a aj sankčný program EU proti Rusku sú zlyhania, ktoré priamo ubližujú nám Slovákom, ale aj iným národom v EU. Stále máme právo suverénnych rozhodnutí, ktoré ochránia našu prírodu, náš priestor pre život a našich ľudí. To nám nemôže nikto nakázať. Kríza vyžaduje odvahu. Viete si napríklad predstaviť odlúčenie ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka a ministerstva životného prostredia od vlády SR, od vplyvu volieb, politikov. Tieto rezorty patria odborníkom, príroda nepozná 4 ročné cykly, musí byť nastavená odborníkmi, aby bola zachovaná biodiverzita a trvalá udržateľnosť poľnohospodárstva. Nič nie je zložité, veci sa dajú robiť priamo, transparentne a v prospech ľudí.  To znamená jednoduché veci pre život Slováka. Žiť vo svojej krajine, jesť a piť slovenské produkty a mať chuť vychovávať svoje deti doma, na Slovensku. Ak to zvládneme my, tak príklad si môžu zobrať iné krajiny.

 

Nie, toto nie je tá demokracia, krásna a plná slobody, ktorú som aj ja ako mladý chlapec prežíval na námestí SNP v roku 1989. Táto demokracia v roku 2022 je s veľkým nádorom v hlave. Naša zem potrebuje revolúciu vlastného imunitného systému, aby sa obnovila demokracia. Obnovu a reštart potrebuje politika, média a my, všetci.

 

Váš jeleň 🙂

Medveď ako nepriateľ štátu.

04.07.2022

Medveď ako nepriateľ štátu. Na úvod pre informáciu prečo sa biológ ako ja vyjadrujem k tejto téme. So zvieratami v priamom kontakte pracujem 22 rokov, keď rátam iba profesionálnu prácu, čiže po ukončení univerzity. Zároveň si dovolím ako jeden z mála porovnávať, radiť a hlavne odborne vedieť, čo robíme zle a čo dobre. Hlavne kvôli medveďom som s ďalšími [...]

Demokracia s nádorom v hlave – oprava sveta

08.06.2022

Som z toho naozaj jeleň. Článok zmizol tak píšem znovu 🙂 Ale pre dodržanie mojich vlastných osobných zásad sa budem snažiť vyjadrovať iba k veciam a témam biologickým, ktoré spolu súvisia. Som aplikovaný biológ, doktorát mám z genetiky zvierat a dnes som okrem iného spolumajiteľ veterinárnej a reprodukčnej ambulancie pre zvieratá. Som sám sebe pánom, nepodlieham pod [...]

Karma premiéra, ale hra s občanmi SR pokračuje. Som z toho jeleň. A čo. .

20.12.2020

Nie som spisovateľ, nie som dokonca ani politik, takže myšlienky, ktoré produkujem sú surové dáta, málokedy, ak vôbec, tak prepisujem to, čo cítim a čo som napísal na prvý krát. Ale ja som obyčajný biológ, takže si to dovoliť môžem. A nie som premiér krajiny, ktorú všetci milujeme, lebo sme sa tu narodili, máme tu rodiny, priateľov, spomienky, prácu a žijeme tu. [...]

univerzita

Mladí Američania páchajú rekordne veľa samovrážd. Nikto presne nevie prečo

20.04.2024 11:28

"Tak veľmi si prajem, aby nám býval dal šancu mu pomôcť," hovorí Katherine Salasová zlomeným hlasom.

Italy Politics

Skrachované vzťahy šéfov vlád. Expremiér Babiš nie je jediný. Talianska líderka odkopla muža, keď sa zaliečal inej žene

20.04.2024 10:49

Rozvodom sa skončilo manželstvo už viacerých niekdajších predsedov vlád Českej republiky. A ktoré rozchody známych politikov vlani zvlášť rezonovali?

trump. súd

Muž, ktorý sa zapálil pri súdnej sieni počas procesu s Trumpom, zomrel

20.04.2024 10:37

Muž, údajne zo štátu Florida, rozdával podľa svedkov v parku letáky obsahujúce konšpiračné teórie.

North Korea tensions balistické strely test

Severná Kórea uskutočnila test 'superveľkej' hlavice pre riadenú strelu

20.04.2024 09:47

KĽDR tiež vykonala skúšobný štart protilietadlovej rakety nového typu "Pyoljji-1-2" v Západnom mori.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 7
Celková čítanosť: 20614x
Priemerná čítanosť článkov: 2945x

Autor blogu

Kategórie